Na mijn eerdere 2 postjes over Telfort

nu al bijna zo’n maand geleden kan ik jullie mededelen dat na vele

emails ik nog steeds niet kan bellen met mijn mobiel. Fijn hoor,

Telfort. Na de afgelopen tijd veelvuldig heen en weer mailen, waarbij

wederom steeds dezelfde vragen werden gesteld door Telfort en

uiteindelijk dus ook dezelfde oplossingen kwam Telfort to de conclusie

dat het dus maar aan mijn toestel moest liggen en dat wat hun betreft

de zaak was opgelost. Ik werd nu toch wel een beetje pissig, want een

van de eerste dingen die ik probeerde en hun ook heb gemaild was de

simkaart in een andere telefoon zetten. Toen ik net weer een nieuwe

email wilde sturen kwam er heel vrolijk een mailtje van Telfort met een

tevredenheidsonderzoek, of mijn klacht naar tevredenheid was opgelost.

Nou nee, niet echt heb ik dus ingevuld. Toen kwam Telfort (al een dag

later!, normaal duurde het 3 dagen) met een nieuwe email en of ik een

aantal zaken op een rijtje wilde zetten…

(let ook op de typ fouten in beide ‘knipjes’, die heb ik laten staan)

====knip====

Aangezien wij nog steeds geen onvolkomheden kunnen vinden in uw

aansluiting, hebben wij een technisch onderzoek aangevraagd. Het

referentienummer is xxxxxx. Om dit onderzoek te ondersteunen hebben wij

alsnog de volgende gegevens van u nodig, met details:

– merk en type telefoon

– heeft u de sim in een ander toestel geprobeerd, wat was het exacte resultaat (gedetailleerd)

– heeft u een andere sim in uw telefoon geprobeerd, wat was het exacte resultaat (gedetailleerd)

– stap-voor-stap uitleg van wat u doet wanneer u probeert te bellen

– nummer van uw simkaart (staat op simkaart)

– alternatief nummer waarop u bereikbaar bent

Wij verwachten uitslag op dit onders drie werkdagen nadat wij alle gegevens hebben.

====/knip====

En je snapt het al, precies alle vragen waarop ik al weken lang hun de antwoorden geef, maar het mooiste komt nog…

De uitslag van het onderzoek luidt:

====knip====

Het technisch onderzoek heeft tot snelle resultaten geleid. Er bleek

een instelling fout te staan die onder de gecombineerde

verantwoordelijkheid valt van beide netwerkaanbieders, waardoor een

goede overdracht niet mogelijk was.

Wij vinden het erg verveleld dat dit uit een eerder onderzoek niet is

gebleken. Ter compensatie van het ongemak hebben wij EUR 20 aan uw

belteoged toegevoegd.

====/knip====

En dan eerst de hele tijd roepen dat het aan mijn telefoon ligt of dat

ik iets fout doe. Maar er is meer, want nu denk je dat het is opgelost.

Nou, nee! Ik kan dus nog steeds niet bellen. Dus maar weer een email

gestuurd in reactie op hun conclusie. Ik ben benieuwd wat ze nu weer te

melden hebben.

Even geduld dus voor het vervolg van de soap die Telfort

heet…