Vrijdagmiddag gaat de telefoon. Het is iemand van Casema, of tenminste
van een call center voor Casema. Graag willen ze mij een nieuw
kabelmodem aanbieden met meer snelheid en het kost niks. Nou dacht ik
dat kan interessant zijn, maar toen de vriendelijke jongeman vertelde
dat je dan een nieuw contract kreeg gingen er bij mij alarmbelletjes
rinkelen. Er is toch nooit zomaar iets gratis…
Casema had namelijk in oktober afgelopen jaar de voorwaarden aangepast
en voor lopende contracten gelden dus nog de oude regels. Nu wilden ze
natuurlijk zoveel mogelijk mensen in dat nieuwe contract krijgen. En
jawel, ook als je namelijk geen nieuw modem neemt krijg je meer
snelheid vertelde de jongeman mij. Hij wist verder niets van het
contract en de voorwaarden natuurlijk.
In de laatste email van Casema stond over de nieuwe voorwaarden (artikel 13) dat de
contractperiode voortaan loopt van bv. juli tot juli en je moet dan dus
opzeggen uiterlijk in juni. Dat is een mooie melkkoe. Iedereen die wil
stoppen na zijn/haar opzegtermijn zit er dus in het
slechtse geval nog een jaar aan vast, want je contract loopt nog door tot het einde van
je contractperiode.
Heel slim van die Casema. Maar eehhh… ik trap d’r niet in en denk dat
ik maar op ADSL overga… Die hebben meestal niet van die rare
voorwaarden.