leftVrijdagmiddag gaat de telefoon. Het is iemand van Casema, of tenminste

van een call center voor Casema. Graag willen ze mij een nieuw

kabelmodem aanbieden met meer snelheid en het kost niks. Nou dacht ik

dat kan interessant zijn, maar toen de vriendelijke jongeman vertelde

dat je dan een nieuw contract kreeg gingen er bij mij alarmbelletjes

rinkelen. Er is toch nooit zomaar iets gratis…

Casema had namelijk in oktober afgelopen jaar de voorwaarden aangepast

en voor lopende contracten gelden dus nog de oude regels. Nu wilden ze

natuurlijk zoveel mogelijk mensen in dat nieuwe contract krijgen. En

jawel, ook als je namelijk geen nieuw modem neemt krijg je meer

snelheid vertelde de jongeman mij. Hij wist verder niets van het

contract en de voorwaarden natuurlijk.

In de laatste email van Casema stond over de nieuwe voorwaarden (artikel 13) dat de

contractperiode voortaan loopt van bv. juli tot juli en je moet dan dus

opzeggen uiterlijk in juni. Dat is een mooie melkkoe. Iedereen die wil

stoppen na zijn/haar opzegtermijn zit er dus in het

slechtse geval nog een jaar aan vast, want je contract loopt nog door tot het einde van

je contractperiode.

Heel slim van die Casema. Maar eehhh… ik trap d’r niet in en denk dat

ik maar op ADSL overga… Die hebben meestal niet van die rare

voorwaarden.